czwartek, 18 marca 2010

Linkowanie

05 kwietnia , 2007 artykuł google webmastercentral blogspot

Szczególnie popularną wśród polskich webmasterów metodą optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek jest wymiana lub zakup linków o wysokim PageRank. W przeszłości niewątpliwie była to jedna z możliwości, która faktycznie przynosiła efekty. Niestety przy wyborze linków użytkownicy i ich zainteresowania nie zawsze są uwzględniane. Prowadzi to do linkowania serwisów i stron internetowych niezwiązanych ze sobą tematycznie. Tego typu linki nie stanowią żadnej wartości informacyjnej dla osób odwiedzających i są postrzegane jako nieetyczna metoda SEO, podobnie jak ukryty tekst. Wytyczne Google dla webmasterów jednoznacznie odnoszą się do takich praktyk.

Dbając o polskich użytkowników, Google niedawno ulepszył algorytmy i metody weryfikacji istotnych linków. Celem tych starań jest udostępnienie jak najlepszych wyników SERP (strony z wynikami wyszukiwania).

Jak więc należy poprawnie linkować strony internetowe, aby nie wykraczać poza wytyczne Google? Starając się podwyższyć PageRank i dzięki temu osiągnąć lepsze notowanie strony w SERP, należy kierować się potrzebami potencjalnych użytkowników odwiedzających dany serwis, zarówno przy wyborze treści, jak i linków. Linkowanie do i linki z tematycznie związanych stron są doceniane przez Google i bez wątpienia będą pozytywnie wpływać na pozycje w indeksie. Równocześnie Google dąży do zlikwidowania wpływu masowej wymiany linków tematycznie rozbieżnych oraz linków zakupionych. Odnosi się to również do zautomatyzowanych systemów wymiany linków.

Jak więc postarać się o wartościowe linki? Najlepszą metodą uzyskania dobrych linków jest niepowtarzalna, interesująca treść, która w naturalny sposób zdobędzie popularność w społeczności internetowej, a szczególnie wśród grona osób zainteresowanych danym tematem, na przykład u autorów blogów. Naturalnie uzyskane linki istnieją dłużej niż kupione, ponieważ nadane bezinteresownie rzadziej są usuwane. Niezależnie od rodzaju strony internetowej, czy tematu, należy kierować się wyłącznie potrzebami potencjalnych użytkowników. Każda decyzja odnosząca się do linkowania powinna być poprzedzona pytaniem: Czy będzie to użyteczne dla odwiedzających moją stronę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz